Celem kursu jest przygotowanie do pracy w zakresie diagnostyki oraz interwencji wzrokowej niemowląt i dzieci. W trakcie kursu uczestnicy zapoznają się z wieloma aspektami wizualnego systemu sieci mózgu w oparciu o ramy koncepcyjne, praktykę i rozumowanie kliniczne. Lepiej zrozumieją typowy rozwój wzrokowy, udoskonalą umiejętności obserwacji i oceny zaburzeń sensoryczno-motorycznych dzieci i niemowląt z urazami neurologicznymi i/lub z opóźnieniami rozwojowymi.
Kurs dla: fizjoterapeutów, terapeutów zajęciowych, terapeutów integracji sensorycznej, oligofrenopedagogów, lekarzy.
Cykl szkoleniowy składa się z 2-dniowego kursu intensywnego (20 godzin dydaktycznych).
Uczestnicy otrzymują: • profesjonalnie opracowany skrypt • prawo do uczestnictwa w zajęciach praktycznych i teoretycznych • certyfikat ukończenia kursu.
Program kursu:
1. Wizualny system sieci mózgu i jego organizacja– co trzeba o nim wiedzieć.
2. Zależności wzrokowo-sensoryczne. Zależności wzrokowo-motoryczne.
3.Przetwarzanie wzrokowe. Deficyty przetwarzania.
4. Badanie na potrzeby terapeutyczne.
5. Wczesna interwencja wzrokowa i strategie terapeutyczne.
6. Zaburzenia wzroku kojarzone z MPDz. Zasady i sposoby terapii.
6. Stymulacja wzrokowa w trakcie fizjoterapii oraz terapii Integracji Sensorycznej.
Miejsce: | Pruszków k/Warszawy |
Instruktor: | Christina Scholtz, Senior Instruktor NDT Bobath, terapeuta zajęciowy |
Terminy szkolenia: | 2024-06-07 - 2024-06-08 |
Cena: | 2100 zł |